Atasi Kejadian Kemalangan Di Taman Pulai Indah, MPJ Ambil Inisiatif Bina Laluan Baru

       Dari kiri, Pengarah Kanan Jabatan Kejuruteraan MPJ, Zainuddin Samad; Seman; ADUN Serkam, Datuk Ghazale Muhamad dan Penolong Pegawai Senibina Jabatan Kejuruteraan MPJ, Kamaruszaman Rus melihat kerja-kerja pembinaan laluan baru ke Taman Pulai Indah


Murad....MPJ ambil inisiatif bina laluan baru


Kerja-kerja pembinaan laluan baru ke Taman Pulai Indah sedang giat dijalankan



Isu jalan pintas di Taman Pulai Indah yang menghubungkan kawasan rumah dan laluan luar sekali gus mengundang kekesalan penduduk di taman terbabit berjaya diatasi oleh Majlis Perbandaran Jasin (MPJ).

          Yang Dipertua MPJ, Murad Husin berkata, sebelum ini pihaknya menerima banyak aduan melibatkan kemalangan yang berlaku di jalan pintas terbabit.

          Beliau berkata, bagi mengatasi masalah tersebut, jalan tersebut telah dirobohkan dan akan membina laluan baru serta melebarkan jalan sedia ada yang lebih sempurna bagi keselesaan pengguna khususnya penduduk di taman tersebut.

          "kerja-kerja membina laluan baru dan melebarkan jalan berkenaan telah dimulakan dan ianya akan disiapkan dalam masa terdekat bagi membolehkan orang ramai menggunakan jalan tersebut sekali gus menyelesaikan masalah kemalangan yang sering berlaku di kawasan terbabit.

          "Malah, lebih utama jalan ini turut digunakan oleh pelajar untuk berulang-alik setiap hari ke sekolah berhampiran dan ibu bapa untuk menghantar anak mereka ke sekolah," katanya.

          Dalam pada itu, Murad berharap agar pembinaan laluan baru ini memberi keselesaan kepada orang ramai yang menggunakan jalan itu sekali gus menyelesaikan masalah yang timbul.

          Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Pulai, Datuk Seman Derus memuji inisiatif yang dilakukan MPJ sekali gus menangani masalah kemalangan yang sering berlaku di jalan pintas tersebut.

          "Justeru itu, diharapkan laluan baru yang bakal siap kelak, memberi kemudahan kepada orang ramai dan mengatasi kemalangan yang sering berlaku," ujarnya.

Comments